Overslaan en naar de inhoud gaan

Schiphol Group

2000 werknemers

Reguliere stage Schiphol Media

Deadline: 04-08-2017 12:00:00

Introductie

Een omgeving zoals Schiphol staat garant voor een hele wereld vol unieke commerciële mogelijkheden die bovendien wel 63 miljoen bezoekers per jaar aantrekt. Schiphol Media is de afdeling binnen Schiphol Group, die zich bezig houdt met de exploitatie van Schiphol als communicatie medium. Dit doen wij door diverse vormen van bestaande-en tailormade reclame-uitingen. Al deze reclame-uitingen exploiteert Schiphol Media door een diverse en continu vernieuwende media-mix, bestaande uit onder andere reclamemasten, billboards, abri’s en digitale schermen. Ook uniekere campagnes zoals promoties, events en branded concepts behoren tot het portfolio van Schiphol Media. Al deze mediaobjecten worden verkocht via mediabureaus, maar ook vaak direct aan adverteerders die variëren van internationale merken zoals Dior, Chanel en Porsche maar ook de nationale merken als Keukenhof of Rijksoverheid dragen bij aan de invulling. Schiphol media zorgt hiermee voor een substantiële bijdrage aan het resultaat van Schiphol Group en is zeer actief aan het innoveren op het gebied van reclame op de luchthaven.

Omschrijving bedrijf/afdeling

Schiphol Media werkt met een klein team dat weet van aanpakken. We zijn dan ook op zoek naar een stagiair die deze werkhouding deelt. Je zult de stageperiode beginnen met het verkennen van de markt, de werkzaamheden hier en onze doelgroep, maar al snel zal je eigen verantwoordelijkheden krijgen waarna jij vooral veel kunt leren door mee te werken binnen het team. Bovendien houden we van een frisse blik en staan altijd open voor suggesties of creatieve ideeën. 

Omschrijving stage opdracht / taken

Binnen de stageperiode zal jij je onder andere bezighouden met het bijhouden van productbrochures, het meeschrijven aan mailings en campagnes, het coördineren van productfotografie en het creëren van content voor diverse uitingen. We werken verder met veel externe bureaus en copywriters die werk voor ons verrichten waardoor jij vooral de rol zult aannemen van spin in het web. Je schrijft dan een briefings aan bureaus, filtert de juiste gegevens zodat zij aan de slag kunnen, leest de debriefing, beoordeeld het geleverde werk en overlegt met je collega’s om alle zaken af te stemmen. 
Daarnaast zal er ook zeker plek zijn voor een eigen inbreng, mits het bijdraagt aan onze doelstellingen en jij er aantoonbaar iets van leert. 

Profiel student (competenties / opleiding)

Een enthousiaste student die door zijn CV en cijferlijst kan aantonen een uitblinker te zijn. Je kunt denken vanuit een doelgroep en weet mensen met jouw benadering te boeien. Je bent communicatief zeer sterk en hebt een perfecte beheersing van de Nederlandse taal in woord en schrift en een goede beheersing van Engels in woord en schrift. Je vindt regelen leuk en houdt de controle wanneer meerdere zaken door elkaar heen lopen. En misschien wel het belangrijkste; je komt hier om zo veel mogelijk te leren en ervaring op te doen bij een zeer dynamisch mediabedrijf binnen het al even dynamische en veelzijdige Schiphol concern. Kennis van Adobe Indesign en Illustrator wordt gezien als een grote pré.

Startdatum stage / duur / aantal dagen per week

Startdatum per september 2017, minimaal 3 dagen per week
Duur: +/- 6 maanden
Meewerkstage
Een concrete schoolopdracht doen kan eventueel in overleg, een afstudeerstage is helaas niet mogelijk.