Laatste Artikelen: | Scriptie.nl
Moongro

Laatste Artikelen:

Laatste Artikelen:

Het 7’s model

Het 7’s model is oorspronkelijk bedacht door medewerkers van McKinsey. Het is bedacht om de kwaliteit/prestatie te meten van de organisatie. Uiteindelijk heeft elke S (Strategie, Shared-Values, Staff, Style, Structuur, Systemen en Skills) invloed op het presteren van de onderneming

Marketingmix

Het doel van de marketingmix is om een sterke plek in de markt te krijgen ten aan zien van de concurrent(en). De Marketingmix bevat de 7 P’s. Deze verschillende instrumenten versterken elkaar voor een sterke positie in de markt. Als je voor alle P’s een duidelijke strategie beschrijft zet je jezelf vanaf het begin sterk in de markt.

Confrontatiematrix

Na dat er een SWOT-analyse is gemaakt van de onderneming of het bedrijf is de confrontatiematrix inzetbaar om de sterktes, zwaktes, bedreigingen en kansen tegen elkaar op te zetten.

SWOT-analyse

De SWOT-analyse gebruik je als onderneming om de sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen van een onderneming/bedrijf te analyseren.